Volíem un centre on es prioritzés formar a persones, no només formar bons estudiants amb bones qualificacions

Entrevista

  • 26/05/2016

  • Valora

  • Deixa el teu comentari
L'experiència en primera persona és un recurs molt útil a l'hora de triar centre. En el monogràfic de Triar centre d'Educaweb hem volgut donar veu a les famílies i als propis estudiants que han escollit centre perquè ens expliquin la seva perspectiva del procés.
 

Quins aspectes vas tenir en compte a l'hora de triar centre?

 
  • Pere Casamayor, pare d'un alumne de P3.
-           Projecte educatiu
-           Qualitat docent
-           Experiències de coneguts amb fills als centres
-           Comentaris de professors de centres candidats i d'altres centres.
-           Instal·lacions (aules, gimnàs, laboratoris, menjador, espais de música, biblioteca, patis) i equipaments (tecnològics i altres)
-           Dinamisme i activitats al centre (implicació de l'AMPA, activitats extraescolars, sortides, etc.)
-           Facilitat de transport (servei d'autocar, transport públic, ben connectada)
-           Proximitat al lloc de residència
-           Preu
 
  • Daniel Carbonell, estudiant d'un pla de transició al treball (PTT) de manteniment d'equips informàtics
 
El primer, que estigues a prop de casa; també que les instal·lacions estiguessin bé i tingués suficient material per treballar a classe (en el meu cas material informàtic).
 
  • Montserrat Pérez, mare d'una alumna de Batxillerat
 
Quan vam decidir triar centre de batxillerat vam tenir en compte, en primer lloc, el seguiment individualitzat que es feia del alumne per part del tutor. També volíem que fos un centre on es treballessin i es donés importància als valors, que prioritzessin formar persones, no només aconseguir formar bons estudiants amb bones qualificacions.
 
I per últim vam mirar com es tractava l'atenció a la diversitat i si era un aspecte important per l'escola.
 
  • Laura Díaz, estudiant de postgrau.
 
L'aspecte que vaig tenir en compte a l'hora de triar el centre on realitzar el màster va ser bàsicament el pla d'estudis. Per a mi era molt important que fos un màster molt pràctic i vinculat al món laboral. És a dir, que tot i comptar amb la seva part de fonamentació teòrica, també comptés amb pràctiques laborals o visites de professionals externs  del sector.
 
No obstant això, un altre aspecte que vaig tenir en compte a l'hora de decidir el màster és que fos oficial.

 
Has tingut ajuda per decidir-ho? (pàgines web, opinions d'altres, jornades de portes obertes...)

 
  • Pere Casamayor, pare d'un nen de P3.
 
Sí. A banda d'escoltar els consells d'altres pares i de professors del meu entorn, vaig revisar pàgines webs dels centres candidats, fòrums d'Internet (socpetit.cat) o el web del departament o de l'oficina municipal d'escolarització, vaig assistir a les jornades de portes obertes de 4 possibles escoles i vaig preguntar a professionals de orientació.
 
  • Daniel Carbonell, estudiant d'un pla de transició al treball (PTT) de manteniment d'equips informàtics
 
Totes les pagines web dels centres parlen bé del mateix. Jo el que vaig fer es anar al curs on volia estudiar y preguntar als alumnes que què els semblava.
 
  • Montserrat Pérez, mare d'una alumna de Batxillerat
 
Ens va ajudar molt parlar amb altres pares i alumnes, ens van donar la seva visió de l'escola, però, sobretot, el fet d'anar a les portes obertes amb la nostra filla va ser el que ens va fer decidir. A les portes obertes veus l'ambient del professorat i els alumnes.
 
  • Laura Díaz, estudiant de postgrau. 
 
Sí. El desencadenant per decidir-me per aquest centre va ser una visita al Saló Futura on vaig conèixer a una professora del màster i dos alumnes que l'estaven realitzant. Els alumnes em van donar molt bones recomanacions del màster i la professora em va facilitar el contacte de la coordinació per realitzar una entrevista personal, on parlar més a fons del màster i resoldre dubtes.
 
Al cap de poc, vaig poder realitzar una tutoria amb la coordinació del màster on em van explicar a fons el pla d'estudis i em van resoldre tots els meus dubtes. L'atenció personalitzada, per tant,  va ser un aspecte clau a l'hora d'escollir el màster.
 

Què has trobat a faltar en el centre?

 
  • Pere Casamayor, pare d'un nen de P3.
 
El centre escollit reuneix les característiques que per a mi eren prioritàries, tot i que m'hauria agradat unes instal·lacions més grans (espai a les aules i als patis) i potser un gimnàs millor equipat.
 
  • Daniel Carbonell, estudiant d'un pla de transició al treball (PTT) de manteniment d'equips informàtics
 
Precisament he trobat a faltar material per treballar.
 
  • Montserrat Pérez, mare d'una alumna de Batxillerat
 
Potser poder fer més entrevistes amb el tutor, sobretot per la tria d'optatives de segon.
 
  • Laura Díaz, estudiant de postgrau.
 
En aquest cas, no he trobat res a faltar en el centre. L'única mancança que m'he trobat, està relacionada amb l'estructura o organització del màster. Un dels aspectes negatius, és que només ofereixen la possibilitat de realitzar-ho en dos anys, i per tant, els 60 crèdits del màster estan repartits en dos cursos.
 
De cara a les persones que tenen poca disponibilitat horària és una bona opció, però a nivell personal considero que hagués sigut més profitós realitzar-ho durant un curs acadèmic.


Quines recomanacions faries a algú que s'enfronta al mateix procés de tria?

 
  • Pere Casamayor, pare d'un nen de P3.
 
Informar-se molt, pensar en tots els anys que (en principi) es passaran els fills a l'escola, i saber renunciar a segons quins desitjos a canvi de no convertir l'assistència a l'escola en una gimcana de vegades difícil de solucionar (proximitat a casa, horaris compatibles, possibilitats de transport). Escoltar amb sentit crític, sabent que tothom et dirà que la seva escola és la millor, i pocs reconeixeran els seus punts febles. Buscar-los per poder-los valorar, totes tindran defectes, l'escola perfecta no existeix!
 
També, pensar bé l'ordre de sol·licituds de l'escola, tenint en compte el sistema de sorteig. No es tracta d'apuntar l'ordre en què t'agradaria, sinó preguntar, insistir i intentar esbrinar quines escoles poden omplir-se només amb les primeres opcions, i descartar-les com segones-terceres-quatres opcions... Apostar la primera opció per aquella que més t'agradi i deixar la resta per aquelles que et desagradin menys, però que sigui possible entrar-hi en segona opció (tercera, quarta, etc.).
 
  • Daniel Carbonell, estudiant d'un pla de transició al treball (PTT) de manteniment d'equips informàtics
 
A mi el que més em va servir és parlar amb els alumnes o ex alumnes del curs que volia fer, perquè poden tenir opinions diferents però sempre tenen alguna cosa en comú.
 
  • Montserrat Pérez, mare d'una alumna de Batxillerat
 
Recomanaria que anessin a les portes obertes i si no poden que demanin visita guiada amb el seu fill.  Al cap i a la fi és ell qui haurà d'estar a gust al centre per a poder treure el màxim profit.
 
  • Laura Díaz, estudiant de postgrau.
 
Si hagués de fer recomanacions a algú que s'enfronta al procés de tria d'un màster, li recomanaria que s'informés a fons de tot el que li ofereixen els diferents centres i que, sobretot, tingués molt clar el seu objectiu. Donada la situació econòmica actual, és fàcil decidir seguir formant-se amb l'objectiu d'augmentar l'ocupabilitat. I quan un alumne finalitza un grau, no sempre té la suficient experiència per a saber si realment l'àmbit en el qual s'especialitzarà amb el màster, és aquell àmbit on es veu treballant.
 
A més, en començar a fer recerca de centres per fer un màster, és fàcil trobar moltes opcions de tria interessants. És per aquest motiu, que un aspecte clau és tenir molt clar què vols i com ho pots aconseguir, i a partir d'aquí, buscar el centre que més s'ajusti a les teves necessitats. 
 
 
Deixa el teu comentari
Subscripció a publicacions
podràs rebre informació de les publicacions d'Educaweb t'ofereix