“ Volíem un centre on es prioritzés formar a persones, no només formar bons estudiants amb bones qualificacions ”

Redacció d'Educaweb
26/05/2016

L'experiència en primera persona és un recurs molt útil a l'hora de triar centre. En el monogràfic de Triar centre d'Educaweb hem volgut donar veu a les famílies i als propis estudiants que han escollit centre perquè ens expliquin la seva perspectiva del procés.
 

Quins aspectes vas tenir en compte a l'hora de triar centre?

  -           Projecte educatiu
-           Qualitat docent
-           Experiències de coneguts amb fills als centres
-           Comentaris de professors de centres candidats i d'altres centres.
-           Instal·lacions (aules, gimnàs, laboratoris, menjador, espais de música, biblioteca, patis) i equipaments (tecnològics i altres)
-           Dinamisme i activitats al centre (implicació de l'AMPA, activitats extraescolars, sortides, etc.)
-           Facilitat de transport (servei d'autocar, transport públic, ben connectada)
-           Proximitat al lloc de residència
-           Preu
   
El primer, que estigues a prop de casa; també que les instal·lacions estiguessin bé i tingués suficient material per treballar a classe (en el meu cas material informàtic).
   
Quan vam decidir triar centre de batxillerat vam tenir en compte, en primer lloc, el seguiment individualitzat que es feia del alumne per part del tutor. També volíem que fos un centre on es treballessin i es donés importància als valors, que prioritzessin formar persones, no només aconseguir formar bons estudiants amb bones qualificacions.
 
I per últim vam mirar com es tractava l'atenció a la diversitat i si era un aspecte important per l'escola.
   
L'aspecte que vaig tenir en compte a l'hora de triar el centre on realitzar el màster va ser bàsicament el pla d'estudis. Per a mi era molt important que fos un màster molt pràctic i vinculat al món laboral. És a dir, que tot i comptar amb la seva part de fonamentació teòrica, també comptés amb pràctiques laborals o visites de professionals externs  del sector.
 
No obstant això, un altre aspecte que vaig tenir en compte a l'hora de decidir el màster és que fos oficial.

 
Has tingut ajuda per decidir-ho? (pàgines web, opinions d'altres, jornades de portes obertes...)

   
Sí. A banda d'escoltar els consells d'altres pares i de professors del meu entorn, vaig revisar pàgines webs dels centres candidats, fòrums d'Internet (socpetit.cat) o el web del departament o de l'oficina municipal d'escolarització, vaig assistir a les jornades de portes obertes de 4 possibles escoles i vaig preguntar a professionals de orientació.
   
Totes les pagines web dels centres parlen bé del mateix. Jo el que vaig fer es anar al curs on volia estudiar y preguntar als alumnes que què els semblava.
   
Ens va ajudar molt parlar amb altres pares i alumnes, ens van donar la seva visió de l'escola, però, sobretot, el fet d'anar a les portes obertes amb la nostra filla va ser el que ens va fer decidir. A les portes obertes veus l'ambient del professorat i els alumnes.
   
Sí. El desencadenant per decidir-me per aquest centre va ser una visita al Saló Futura on vaig conèixer a una professora del màster i dos alumnes que l'estaven realitzant. Els alumnes em van donar molt bones recomanacions del màster i la professora em va facilitar el contacte de la coordinació per realitzar una entrevista personal, on parlar més a fons del màster i resoldre dubtes.
 
Al cap de poc, vaig poder realitzar una tutoria amb la coordinació del màster on em van explicar a fons el pla d'estudis i em van resoldre tots els meus dubtes. L'atenció personalitzada, per tant,  va ser un aspecte clau a l'hora d'escollir el màster.
 

Què has trobat a faltar en el centre?

   
El centre escollit reuneix les característiques que per a mi eren prioritàries, tot i que m'hauria agradat unes instal·lacions més grans (espai a les aules i als patis) i potser un gimnàs millor equipat.
   
Precisament he trobat a faltar material per treballar.
   
Potser poder fer més entrevistes amb el tutor, sobretot per la tria d'optatives de segon.
   
En aquest cas, no he trobat res a faltar en el centre. L'única mancança que m'he trobat, està relacionada amb l'estructura o organització del màster. Un dels aspectes negatius, és que només ofereixen la possibilitat de realitzar-ho en dos anys, i per tant, els 60 crèdits del màster estan repartits en dos cursos.
 
De cara a les persones que tenen poca disponibilitat horària és una bona opció, però a nivell personal considero que hagués sigut més profitós realitzar-ho durant un curs acadèmic.


Quines recomanacions faries a algú que s'enfronta al mateix procés de tria?

   
Informar-se molt, pensar en tots els anys que (en principi) es passaran els fills a l'escola, i saber renunciar a segons quins desitjos a canvi de no convertir l'assistència a l'escola en una gimcana de vegades difícil de solucionar (proximitat a casa, horaris compatibles, possibilitats de transport). Escoltar amb sentit crític, sabent que tothom et dirà que la seva escola és la millor, i pocs reconeixeran els seus punts febles. Buscar-los per poder-los valorar, totes tindran defectes, l'escola perfecta no existeix!
 
També, pensar bé l'ordre de sol·licituds de l'escola, tenint en compte el sistema de sorteig. No es tracta d'apuntar l'ordre en què t'agradaria, sinó preguntar, insistir i intentar esbrinar quines escoles poden omplir-se només amb les primeres opcions, i descartar-les com segones-terceres-quatres opcions... Apostar la primera opció per aquella que més t'agradi i deixar la resta per aquelles que et desagradin menys, però que sigui possible entrar-hi en segona opció (tercera, quarta, etc.).
   
A mi el que més em va servir és parlar amb els alumnes o ex alumnes del curs que volia fer, perquè poden tenir opinions diferents però sempre tenen alguna cosa en comú.
   
Recomanaria que anessin a les portes obertes i si no poden que demanin visita guiada amb el seu fill.  Al cap i a la fi és ell qui haurà d'estar a gust al centre per a poder treure el màxim profit.
   
Si hagués de fer recomanacions a algú que s'enfronta al procés de tria d'un màster, li recomanaria que s'informés a fons de tot el que li ofereixen els diferents centres i que, sobretot, tingués molt clar el seu objectiu. Donada la situació econòmica actual, és fàcil decidir seguir formant-se amb l'objectiu d'augmentar l'ocupabilitat. I quan un alumne finalitza un grau, no sempre té la suficient experiència per a saber si realment l'àmbit en el qual s'especialitzarà amb el màster, és aquell àmbit on es veu treballant.
 
A més, en començar a fer recerca de centres per fer un màster, és fàcil trobar moltes opcions de tria interessants. És per aquest motiu, que un aspecte clau és tenir molt clar què vols i com ho pots aconseguir, i a partir d'aquí, buscar el centre que més s'ajusti a les teves necessitats. 
 
 
Comentar
Nom
Correu (No es mostrarà)
Títol
Comentari Límit 500 caràcters. Només pots introduir text sense format HTML.
He llegit i accepto la política de privacitat
Subscriu-te a les nostres publicacions
Cursos Relacionats
El més Llegit
El més nou