IL3 - Universitat de Barcelona

Màster en Direcció Estratègica de Màrqueting i Vendes

IL3 - Universitat de Barcelona

Màster
Presencial
1500 Hores
6.550 €

Descripció

Nous hàbits de consum, noves tendències i comportaments, noves formes de comunicar-se, major informació per part del consumidor i major nivell d'exigència… Aquests canvis constants obliguen els professionals del màrqueting i vendes a reconsiderar les seves filosofies, conceptes i eines per arribar a l'excel•lència empresarial. Només les empreses i organitzacions capaces d'adaptar i ajustar les seves polítiques de màrqueting als canvis del mercat seran capaces de sortir endavant.



El Màster en Direcció Estratègica de Màrqueting i Vendes ofereix un punt de vista tant pràctic i de gestió en la seva aplicació quotidiana, com integrador en el conjunt de l'organització empresarial. Dissenyat des d'una visió global, situa el màrqueting en l'entorn actual, l'interrelaciona amb la resta de disciplines empresarials i en ressalta la importància creixent per a l'organització. Aquest curs capacita per detectar les millors estratègies de màrqueting en situacions de mercat complexes i canviants per aconseguir els objectius amb èxit.



A partir de debats, seminaris i conferències, i una pràctica basada en el mètode Harvard, el màster segueix una metodologia activa, participativa i personalitzada mitjançant tutories tant individuals com grupals. L'elaboració del Pla de Màrqueting rubrica l'aprenentatge dels coneixements i habilitats necessaris per al procés de decisió estratègica que exigeix l'activitat professional en l'àrea de màrqueting i comercial.



Si vols iniciar, consolidar i/o reorientar la teva carrera professional o vols ampliar coneixements i aprendre noves metodologies de màrqueting, comercial i gestió organitzativa, el Màster en Direcció Estratègica de Màrqueting i Vendes de l'IL3 és el teu programa.

Veure més

Temari del curs

1. Anàlisi de l'entorn i l'estudi dels consumidors

1.1. Conducta del consumidor

  • Anàlisi de clients (B2B)
  • Consumidors finals (B2C)
  • Anàlisi dels insights i els drivers
  • Aplicació de la neurociència al màrqueting
  • Estudi del cervell emocional en el punt de venda
  • Estudi del cervell emocional davant els impactes de les campanyes de publicitat

1.2. Estudi del macroentorn

  • Geoestratègia: estudi dels factors d'impacte sobre l'entorn
  • Anàlisi de l'economia mundial
  • Aproximació als mercats emergents: Països BRIC: identificació dels sectors en auge
  • Aproximació als mercats asiàtics, EUA i Àfrica

1.3. Aspectes jurídics relacionats amb el pla de màrqueting

  • Dret dels consumidors
  • Competència deslleial
  • Règim jurídic de la comunicació comercial

 

2. Investigació de mercats i tècniques d'innovació de productes

2.1. La investigació de mercat

  • Les tècniques qualitatives
  • Les tècniques quantitatives
  • La tabulació i interpretació de resultats per al desenvolupament de les estratègies adequades de producte

2.2. Tècniques d'innovació de producte: cocreació de producte

 

3. Polítiques de producte i innovació

3.1. Polítiques de producte

  • Polítiques de producte i branding
  • Creació de marques
  • Registre de marques

3.2. Direcció de projectes

  • Diagrama de Gantt. Diagrama de Red

3.3. Internacionalització de productes

  • Anàlisi del perquè de la internacionalització de les empreses
  • Eines governamentals d'ajuda a la internacionalització
  • Aspectes a considerar en la negociació internacional
  • Promoció de les exportacions a través de xarxa

3.4. Networking amb headhunters


4. Gestió de la distribució i la logística

4.1. Estratègies de distribució

  • Formats en el retail: comerç minorista
  • Palanques fabricant-distribuïdor
  • Principals estratègies de la gestió de marques blanques

4.2. Marxandatge: gestió del punt de venda, category management

  • Retail Tour

4.3. Supply chain: logística i cadena de subministrament. Compres, aprovisionament i estratègies de gestió d'espai (12h)

  • SAP com a eina de gestió
  • DRP Distribution Requierements Planning

 

5. Gestió financera i estratègies de preu

5.1. Costos i planificació de gestió

  • Rendibilitat del pla de màrqueting
  • Anàlisi de marges
  • Anàlisi de rotacions

5.2. Estratègies eficients de pricing

  • Fases per fixar un preu
  • Objectius de l'estratègia de preus
  • Metodologia per definir un preu competitiu


6. Objectius i estratègies

6.1. Organització comercial

  • Objectius i estratègies comercials
  • Anàlisi i estructura de vendes
  • Desenvolupament de la gestió de territoris
  • Selecció, formació i motivació de venedors
  • Trade Marketing. Retail Màrqueting
  • Anàlisi dels cicles de vida i rellançament de productes

6.2. Previsió de vendes: instruments per a la previsió de vendes de sèries temporals

  • Importància del màrqueting previsional
  • Estratègies de previsió i mètodes de previsió amb Excel

6.3. Estratègies de màrqueting: matriu de portafoli per al creixement empresarial. Del Boston Consulting Group a la matriu d'ANSOFF

7. Management i habilitats directives

7.1. Programes de fidelització de clients. Estudi de tècniques de CRM

  • Key account management: gestió eficient dels clients CRM
  • Eines per a la fidelització de clients

7.2. Habilitats per a la direcció de màrqueting

  • Tècniques d'oratòria
  • Tècniques de negociació win-win
  • Desenvolupament de la intel·ligència emocional
  • Presentacions en públic
  • Coaching

7.3. Tècniques d'innovació empresarial

  • Anàlisi del perfil de l'emprenedor
  • Anàlisi i idees de negoci
  • Errors més comuns en la implementació d'un nou negoci

 

8. Comunicació empresarial

8.1. Comunicació

  • Criteris i costos de selecció d'agències de creativitat i agències de mitjans
  • Disseny del pressupost per a la campanya de comunicació
  • Estratègies above the line i impacte en les vendes
  • Estratègies below the line i impacte en les vendes
  • Presentació del pla de comunicació integrat en el pla de màrqueting

8.2. Creativitat publicitària: del briefing del client a la campanya creativa

8.3. Màrqueting digital

  • Geoposicionament
  • Social media
  • E-commerce: estudi de keywords. Política SEO, política SEM
  • Estudi de creació de dominis
  • Promoció en Internet: afiliacions, cupons, e-mailing

8.4. Planificació de mitjans

 

9. Pla de màrqueting
9.1. Anàlisi dels estats financers
9.2. Business game. Simulador d'empresa
9.3. Desenvolupament del pla de màrqueting

Veure més

Destinataris


El Màster en Direcció Estratègica de Màrqueting i Vendes està dirigit a:




  • Titulats universitaris interessats en ampliar i millorar els seus coneixement en les àrees de Màrqueting, Vendes i de Gestió Organitzativa, com a part del desenvolupament de la seva carrera professional.


  • Professionals de l'àrea de Màrqueting i/o Vendes que desitgen renovar coneixements per potenciar les seves carreres.


  • Professionals d'altres àrees que vulguin complementar la seva formació i desenvolupament en l'àmbit del màrqueting.


  • Consultors o assessors que busquen adquirir, actualitzar o revisar els seus coneixements de màrqueting i vendes i les seves aplicacions.



Idiomes en què s'imparteix

Castellà

Horari/Torn

Hi ha dos torns per escollir: Matins, de dilluns a dijous de 9h a 12h. Tardes, de dilluns a dijous de 18:30h a 21:30h.

Durada

Inici curs: 14 octubre 2015.
Fi docència: 07 juliol 2016.
Crèdits: 60 ECTS.

Lloc on s'imparteix el curs

IL3 - Universitat de Barcelona. C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona.

Objectius

El Màster en Direcció Estratègica de Màrqueting i Vendes té per objectiu principal capacitar l'alumne en els coneixements i habilitats necessaris per al procés de decisió estratègica que demana l'activitat professional en l'àrea de màrqueting. Concretament, quan acabi aquest màster, l'alumne serà capaç de:
Realitzar una anàlisi complexa de la realitat empresarial en un procés de canvi continu, amb l'objectiu d'oferir un avantatge competitiu al mercat.
Entendre la rellevància del comportament del consumidor/client i crear un model de negoci adaptat a la satisfacció de les seves necessitats.
Definir objectius, dissenyar estratègies, planificar accions i aplicar-les amb coherència al pla de negoci organitzatiu per crear valor per a la empresa.
Liderar àmbits organitzatius, amb capacitat de presa de decisions per a la gestió del dia a dia d'un departament de Màrqueting i Vendes.
Desenvolupar la capacitat per dirigir, coordinar i desenvolupar equips cohesionats.

Titulació obtinguda

Màster en Direcció Estratègica de Màrqueting i Vendes per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 60 crèdits ECTS.

Perspectives laborals

Algunes de les sortides professionals del Màster en Direcció Estratègica de Màrqueting i Vendes són les següents:

Posicions de responsabilitat de l?àrea de màrqueting, trade màrqueting, vendes, comunicació i R. P.
Posicions de desenvolupament de producte, gestió de marca, gestió de producte, gestió de punts de venda.
Posicions amb una perspectiva futura de gestionar equips en les àrees de màrqueting, vendes i comunicació.
Consultor en màrqueting o per crear un negoci propi.
Posicions de màrqueting i vendes en diferents sectors com: gran consums, selectiu, industrial, farmacèutic, etc.

Al llarg del Màster, es realitzaran varies sessions amb empreses de Headhunting. El 2013, van participar Ray Human Capital, Michael Page i Randstad, i van disposar de la possibilitat d?entregar el seu CV en mà als directors.

Promocions

Possibilitat de Descomptes, beques i finançament.

Preu

6.550 €

Avantatges del curs

Tres raons per escollir-lo:

Borsa de treball: l?alumne disposarà d?ofertes de pràctiques durant el curs acadèmic i se l?acompanyarà en el procés de selecció de personal. Es realitzaran varies sessions de networking amb empreses de selecció de personal (participació 2013: Ray Human Capital, Michael Page, Randstad).
Desenvoluparàs un Pla de Màrqueting basat en empreses reals, amb un constant recolzament per part de la direcció del màster i del claustre de professors que assessoren al llarg del curs.
Compta amb el prestigi de la Universitat de Barcelona, considerada la universitat núm. 1 de l'Estat espanyol en els principals rànquings mundials (CHE-ExcellenceRanking, QS World University Rankings, TTHES i 4ICU, entre d'altres).

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Direcció Estratègica de Màrqueting i Vendes

Per contactar has d'acceptar la política de privacitat
Enviant aquest formulari accepteu rebre informació periòdica d'Educaweb i del Centre relacionada amb aquests cursos.
També et recomanem aquests cursos

Màster en Direcció Estratègica de Màrqueting i Vendes