Curs SEO PRESS: posicionament web per a periodistes i agències de comunicació

Curs
Presencial
4 hores
Consulteu el preu

Descripció

COM OBTENIR LA MÀXIMA VISIBILITAT A MIS CONTINGUTS I LA MEVA COMUNICACIÓ ONLINE

Curs eminentment pràctic enfocat a professionals del periodisme i la comunicació.
El seminari s'estructura en 3 grans blocs; Conceptes, Eines i Experiències la suma dels quals donarà un coneixement a l'assistent sobre les últimes tècniques de posicionament de continguts i informació en la xarxa de tal manera que aquests obtinguin la màxima visibilitat possible i, per tant, captin la màxima audiència possible.

Temari

Conceptes
I. Introducció al SEO (Search Engine Optimization) en cercadors
  • Com funciona Google i el seu algoritme ?: nocions bàsiques sobre rastreig i indexació d'informació i documents per part de Google i altres cercadors
  • Què és el SEO ?, per què és tan important?
II. SEO aplicat: conceptes bàsics
  • Distingir entre "importància" i "rellevància" dels continguts
  • El PageRank: la popularitat i qualitat (Quality Score) de la pàgina web per a Google
  • Ser "Google friendly Site"
  • Codi, estructura, disseny i contingut de la pàgina web
  • Aspectes penalitzats per Google i altres cercadors
III. Redacció de continguts per a un bon posicionament
  • Elements del contingut de la pàgina que afecten al posicionament
  • El títol i el titular no són el mateix
  • Redacció per a un bon posicionament
  • el Stemming
  • les imatges
  • Els formats multimèdia
  • Els enllaços i referències
IV. Generació de continguts i increment d'audiència
  • L'efecte mediàtic a la xarxa: en què s'interessa la gent? ¿Oferim el que la gent està buscant?
  • el crowdsourcing
  • El link baiting per a l'increment d'audiència
  • Qualitat i viralitat dels continguts
  • El vídeo; el Rei del viral
V. La Web 2.0 i l'efecte "conversa"
  • Formes de participació ciutadana amb el diari digital
  • Responsabilitat i gestió de la participació i opinió ciutadana en línia
  • Perfil d'usuaris 2.0: identificant líders d'opinió per generar viralitat
  • Les dues "T"; el "Touch" & "Technology" d'Obama
  • L'efecte "menéame"
  • El concepte "objecte social"
VI. La distribució de continguts i els drets d'autor
  • Alguns aspectes legals
  • La sindicació de continguts
  • Llicències Creative Commons
VII. Audiència i negoci
 
A la xarxa, com fora d'ella, l'audiència és la clau per generar negoci. Un bon posicionament ens ajuda a captar més audiència, però per generar negoci a més cal conèixer les últimes tendències.
  • Ràpid repàs als models (CPC, CPM, CPL, CPA ..) i formats (IAB) de publicitat en línia
  • La proposta de Google als mitjans: el Fast Flip (Revenue Sharing)
  • - La publicitat per interès (Interest Based Advertising) de Google i Adsense
Eines
VIII. L'Universal Search de Google i la seva aplicació al camp de les notícies i comunicats
  • El cercador de Google & Google CSE
  • Google News & Fast Flip
  • RSS, Google Reader i Google Alert
  • Blog Search
  • Google Images & YouTube
  • Google Maps & Google Earth
  • Google Mobile
IX. Eines d'optimització i comprovació
  • Eines de comprovació de contingut
  • Gestió de continguts indexats: prevenció d'indexació de continguts i eliminació de continguts de Google
X. Rastrejant la demanda d'informació
  • Eines de rastreig de la demanda d'informació
  • Comandaments de search per a seguiment de notícies
  • Eines de comprovació de duplicitat i còpies
XI. Avaluació de resultats: mètriques SEO
  • Eines per al seguiment del posicionament
  • Google Analytics

Destinataris

Persones vinculades al món del periodisme i la comunicació digital.

Metodologia

Presencial

Durada

Dates a consultar

Preu

Consulteu el preu
250 Euros + IVA
Campus i seus: Customer Hunt - Salomonica Technologies SL
Customer Hunt - Salomonica Technologies SL
C/ Santa Magdalena Sofia, 12 08034 Barcelona
Cursos més populars
X