OBS Business School

Màster en Direcció de comunicació corporativa

OBS Business School

Màster
On-line
12 Mesos
6.500 €

Descripció

Vivim immersos en un nou ecosistema digital, i amb ell ha canviat la manera que tenim de comunicar-nos tant amb clients o usuaris com amb altres empreses, institucions o organitzacions. Aquest nou ecosistema ens exigeix dissenyar estratègies de comunicació més innovadores, demandant un perfil de professional de la comunicació que sigui creatiu i innovador i, al seu torn, capaç de dur a terme una adequada gestió del pressupost de Comunicació i Relacions Públiques en base a les estratègies definides.

Per tant, la figura del director de Comunicació té cada vegada més rellevància en els organigrames corporatius i el màster en està dissenyat amb l'objectiu de preparar l'DirCom present o futur davant aquests nous reptes i desafiaments.

El Màster en Comunicació Corporativa proporciona la dosi de sentit comú que fan falta per a bregar amb un dels temes que, encara que no ho sembli, està ple d'arestes: la Comunicació.
Veure més

Temari del curs

  • Reptes del departament de comunicació
  • Estratègies de comunicació en el nou entorn econòmic i empresarial.
  • Evolució i tendències dels mitjans de comunicació.
  • El Departament de Comunicació dins de l'organització
  • Identificació i gestió de stakeholders.
  • Perfil del DirCom.
  • Habilitats directives del DirCom.
  • Gestió de la relació amb els mitjans de comunicació.
  • Tècniques i Estratègies utilitzades en periodisme.
  • Gèneres periodístics. Com es redacta una notícia?
  • Gèneres periodístics. Com s'escriu un reportatge?
  • La Roda de premsa com a element clau d'exposició davant la societat.
  • Estratègies below the line: RRPP i Gestió d'esdeveniments
  • Introducció als conceptes claus de les Estratègies Below The Line.
  • Planificació d'esdeveniments. De les decisions clau. # Organització d'esdeveniments
  • Organització d'esdeveniments. Altres aspectes organitzatius.
  • comunicació Interna
  • Acostar-se als continguts fonamentals de l'assignatura i als reptes que planteja als directors de Comunicació.
  • Conceptes bàsics. Cas situació real.
  • Els errors més comuns en la comunicació interna. # Pla de comunicació interna:
  • Aprofundir en els conceptes bàsics que marquen l'actuació professional en comunicació interna
  • Comunicació en entorns digitals
  • Xarxes Socials.
  • Màrqueting online i redacció 2.0.
  • Gestió de la reputació en línia.
  • La Blogosfera.
  • Comunicació financera en empreses cotitzades
  • La influència dels mitjans de comunicació en la comunicació financera.
  • La creació de l'opinió.
  • El valor estratègic de la comunicació en empreses cotitzades.
  • La comunicació en empreses cotitzades: ¿comercial o corporativa ?.
  • Comunicació Corporativa vs Comunicació Comercial.
  • Responsabilitat Social Corporativa com a actiu estratègic
  • La Responsabilitat Social Corporativa: moda o compromís?
  • La RSC com a valor afegit a la companyia. La rendibilitat d'un intangible.
  • Aspectes socials, econòmics i mediambientals de la RSC.
  • La política i eines de comunicació de la RSC.
  • Màrqueting i Comunicació
  • Definir publicitat i les funcions.
  • La Comunicació comercial i l'estratègia de comunicació.
  • La investigació aplicada a la gestió de la comunicació.
  • Estructura actual i evolució de la comunicació comercial i la indústria publicitària.
  • Comunicació de crisi
  • Introducció al meravellós món de les crisis. Cas Spanair.
  • Comunicació de Crisi: Criteris, conceptes operatius.
  • El Pla de Comunicació de Crisi: Procediment i metodologia.
  • Eines per fer front a una crisi.
  • La gestió de les actituds: Valors ètics. Gestió de la por.
  • Pla de comunicació
  • Per a què serveix un Pla de Comunicació.
  • Elements del pla de comunicació.
  • Establir els sistemes de seguiment i control.
  • Realització i tutorització del projecte final.
Veure més

Requisits

Per accedir al programa és necessari disposar de titulació universitària i experiència professional. Es valora especialment l'experiència professional perquè és important compartir coneixement a partir de les aportacions que cada participant realitza, des de la formació i responsabilitat professional, a la situació que planteja el professor. En cas de no disposar d'algun dels requisits esmentats, l'accés al programa serà valorat per la Direcció del Programa.

Durada

Dedicació: Equivalent a 60 crèdits ECTS.
Convocatòria: octubre 2018.

Objetius

Entendre el nou entorn en el qual es desenvolupen l'Estratègia de Comunicació. Proporcionar suport als objectius de Màrqueting, consolidant el posicionament de productes i marques. Construir i gestionar una Imatge i una Reputació Corporatives en sinergia amb els objectius generals de tota organització. Conèixer els models organitzatius per tal d'adequar la Comunicació. Obtenir el coneixement teòric i pràctic de tècniques i eines per gestionar la comunicació amb l'ampli i variat conjunt de stakeholders. Desenvolupar habilitats directives i tècniques de gestió de situacions de crisi a través de les Relacions Públiques per poder generar credibilitat i confiança en els diferents públics, tant interns com externs. Formar els participants en el desenvolupament i creació de Plans de Comunicació Integrals. Formar Directors de Relacions Públiques perquè generin noves capacitats per aconseguir l'èxit empresarial a través de campanyes reactives. 

Titulació obtinguda

Les persones que superin l'avaluació del programa i compleixin els requisits acadèmics establerts per la UB, obtindran el títol UB (Universitat de Barcelona). A més, totes les persones que superin l'avaluació obtindran la titulació d'EAE Business School.

Promocions

Pla de finançament disponible.

Preu

6.500 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Direcció de comunicació corporativa

Per contactar has d'acceptar la política de privacitat
Enviant aquest formulari accepteu rebre informació periòdica d'Educaweb relacionada amb aquests cursos.
També et recomanem aquests cursos

Màster en Direcció de comunicació corporativa