Màster en Direcció de comunicació corporativa

Màster
On-line
12 mesos
6500 €

Descripció

Vivim immersos en un nou ecosistema digital, i amb ell ha canviat la manera que tenim de comunicar-nos tant amb clients o usuaris com amb altres empreses, institucions o organitzacions. Aquest nou ecosistema ens exigeix dissenyar estratègies de comunicació més innovadores, demandant un perfil de professional de la comunicació que sigui creatiu i innovador i, al seu torn, capaç de dur a terme una adequada gestió del pressupost de Comunicació i Relacions Públiques en base a les estratègies definides.
Per tant, la figura del director de Comunicació té cada vegada més rellevància en els organigrames corporatius i el màster en està dissenyat amb l'objectiu de preparar l'DirCom present o futur davant aquests nous reptes i desafiaments.
El Màster en Comunicació Corporativa proporciona la dosi de sentit comú que fan falta per a bregar amb un dels temes que, encara que no ho sembli, està ple d'arestes: la Comunicació.

Temari

  • Reptes del departament de comunicació
  • Estratègies de comunicació en el nou entorn econòmic i empresarial.
  • Evolució i tendències dels mitjans de comunicació.
  • El Departament de Comunicació dins de l'organització
  • Identificació i gestió de stakeholders.
  • Perfil del DirCom.
  • Habilitats directives del DirCom.
  • Gestió de la relació amb els mitjans de comunicació.
  • Tècniques i Estratègies utilitzades en periodisme.
  • Gèneres periodístics. Com es redacta una notícia?
  • Gèneres periodístics. Com s'escriu un reportatge?
  • La Roda de premsa com a element clau d'exposició davant la societat.
  • Estratègies below the line: RRPP i Gestió d'esdeveniments
  • Introducció als conceptes claus de les Estratègies Below The Line.
  • Planificació d'esdeveniments. De les decisions clau. # Organització d'esdeveniments
  • Organització d'esdeveniments. Altres aspectes organitzatius.
  • comunicació Interna
  • Acostar-se als continguts fonamentals de l'assignatura i als reptes que planteja als directors de Comunicació.
  • Conceptes bàsics. Cas situació real.
  • Els errors més comuns en la comunicació interna. # Pla de comunicació interna:
  • Aprofundir en els conceptes bàsics que marquen l'actuació professional en comunicació interna
  • Comunicació en entorns digitals
  • Xarxes Socials.
  • Màrqueting online i redacció 2.0.
  • Gestió de la reputació en línia.
  • La Blogosfera.
  • Comunicació financera en empreses cotitzades
  • La influència dels mitjans de comunicació en la comunicació financera.
  • La creació de l'opinió.
  • El valor estratègic de la comunicació en empreses cotitzades.
  • La comunicació en empreses cotitzades: ¿comercial o corporativa ?.
  • Comunicació Corporativa vs Comunicació Comercial.
  • Responsabilitat Social Corporativa com a actiu estratègic
  • La Responsabilitat Social Corporativa: moda o compromís?
  • La RSC com a valor afegit a la companyia. La rendibilitat d'un intangible.
  • Aspectes socials, econòmics i mediambientals de la RSC.
  • La política i eines de comunicació de la RSC.
  • Màrqueting i Comunicació
  • Definir publicitat i les funcions.
  • La Comunicació comercial i l'estratègia de comunicació.
  • La investigació aplicada a la gestió de la comunicació.
  • Estructura actual i evolució de la comunicació comercial i la indústria publicitària.
  • Comunicació de crisi
  • Introducció al meravellós món de les crisis. Cas Spanair.
  • Comunicació de Crisi: Criteris, conceptes operatius.
  • El Pla de Comunicació de Crisi: Procediment i metodologia.
  • Eines per fer front a una crisi.
  • La gestió de les actituds: Valors ètics. Gestió de la por.
  • Pla de comunicació
  • Per a què serveix un Pla de Comunicació.
  • Elements del pla de comunicació.
  • Establir els sistemes de seguiment i control.
  • Realització i tutorització del projecte final.

Requisits

Per accedir al programa és necessari disposar de titulació universitària i experiència professional. Es valora especialment l'experiència professional perquè és important compartir coneixement a partir de les aportacions que cada participant realitza, des de la formació i responsabilitat professional, a la situació que planteja el professor. En cas de no disposar d'algun dels requisits esmentats, l'accés al programa serà valorat per la Direcció del Programa.

Durada

Dedicació: Equivalent a 60 crèdits ECTS. Convocatòria: octubre 2018.

Objectius

Entendre el nou entorn en el qual es desenvolupen l'Estratègia de Comunicació. Proporcionar suport als objectius de Màrqueting, consolidant el posicionament de productes i marques. Construir i gestionar una Imatge i una Reputació Corporatives en sinergia amb els objectius generals de tota organització. Conèixer els models organitzatius per tal d'adequar la Comunicació. Obtenir el coneixement teòric i pràctic de tècniques i eines per gestionar la comunicació amb l'ampli i variat conjunt de stakeholders. Desenvolupar habilitats directives i tècniques de gestió de situacions de crisi a través de les Relacions Públiques per poder generar credibilitat i confiança en els diferents públics, tant interns com externs. Formar els participants en el desenvolupament i creació de Plans de Comunicació Integrals. Formar Directors de Relacions Públiques perquè generin noves capacitats per aconseguir l'èxit empresarial a través de campanyes reactives. 

Titulació obtinguda

Les persones que superin l'avaluació del programa i compleixin els requisits acadèmics establerts per la UB, obtindran el títol UB (Universitat de Barcelona). A més, totes les persones que superin l'avaluació obtindran la titulació d'EAE Business School.

Promocions

Pla de finançament disponible.
Màster en Direcció de comunicació corporativa
OBS Business School
Campus i seus: OBS Business School
Online Business School
Av. de Josep Tarradellas i Joan, 171, 175 08901 L'Hospitalet de Llogregat (Barcelona)
Cursos més populars
X