Màster en Direcció de comunicació corporativa

Informació del curs
Màster
On-line
12 mesos
6500 €
Descripció
Vivim immersos en un nou ecosistema digital, i amb ell ha canviat la manera que tenim de comunicar-nos tant amb clients o usuaris com amb altres empreses, institucions o organitzacions. Aquest nou ecosistema ens exigeix dissenyar estratègies de comunicació més innovadores, demandant un perfil de professional de la comunicació que sigui creatiu i innovador i, al seu torn, capaç de dur a terme una adequada gestió del pressupost de Comunicació i Relacions Públiques en base a les estratègies definides.
Per tant, la figura del director de Comunicació té cada vegada més rellevància en els organigrames corporatius i el màster en està dissenyat amb l'objectiu de preparar l'DirCom present o futur davant aquests nous reptes i desafiaments.
El Màster en Comunicació Corporativa proporciona la dosi de sentit comú que fan falta per a bregar amb un dels temes que, encara que no ho sembli, està ple d'arestes: la Comunicació.
Per tant, la figura del director de Comunicació té cada vegada més rellevància en els organigrames corporatius i el màster en està dissenyat amb l'objectiu de preparar l'DirCom present o futur davant aquests nous reptes i desafiaments.
El Màster en Comunicació Corporativa proporciona la dosi de sentit comú que fan falta per a bregar amb un dels temes que, encara que no ho sembli, està ple d'arestes: la Comunicació.
Temari
- Reptes del departament de comunicació
- Estratègies de comunicació en el nou entorn econòmic i empresarial.
- Evolució i tendències dels mitjans de comunicació.
- El Departament de Comunicació dins de l'organització
- Identificació i gestió de stakeholders.
- Perfil del DirCom.
- Habilitats directives del DirCom.
- Gestió de la relació amb els mitjans de comunicació.
- Tècniques i Estratègies utilitzades en periodisme.
- Gèneres periodístics. Com es redacta una notícia?
- Gèneres periodístics. Com s'escriu un reportatge?
- La Roda de premsa com a element clau d'exposició davant la societat.
- Estratègies below the line: RRPP i Gestió d'esdeveniments
- Introducció als conceptes claus de les Estratègies Below The Line.
- Planificació d'esdeveniments. De les decisions clau. # Organització d'esdeveniments
- Organització d'esdeveniments. Altres aspectes organitzatius.
- comunicació Interna
- Acostar-se als continguts fonamentals de l'assignatura i als reptes que planteja als directors de Comunicació.
- Conceptes bàsics. Cas situació real.
- Els errors més comuns en la comunicació interna. # Pla de comunicació interna:
- Aprofundir en els conceptes bàsics que marquen l'actuació professional en comunicació interna
- Comunicació en entorns digitals
- Xarxes Socials.
- Màrqueting online i redacció 2.0.
- Gestió de la reputació en línia.
- La Blogosfera.
- Comunicació financera en empreses cotitzades
- La influència dels mitjans de comunicació en la comunicació financera.
- La creació de l'opinió.
- El valor estratègic de la comunicació en empreses cotitzades.
- La comunicació en empreses cotitzades: ¿comercial o corporativa ?.
- Comunicació Corporativa vs Comunicació Comercial.
- Responsabilitat Social Corporativa com a actiu estratègic
- La Responsabilitat Social Corporativa: moda o compromís?
- La RSC com a valor afegit a la companyia. La rendibilitat d'un intangible.
- Aspectes socials, econòmics i mediambientals de la RSC.
- La política i eines de comunicació de la RSC.
- Màrqueting i Comunicació
- Definir publicitat i les funcions.
- La Comunicació comercial i l'estratègia de comunicació.
- La investigació aplicada a la gestió de la comunicació.
- Estructura actual i evolució de la comunicació comercial i la indústria publicitària.
- Comunicació de crisi
- Introducció al meravellós món de les crisis. Cas Spanair.
- Comunicació de Crisi: Criteris, conceptes operatius.
- El Pla de Comunicació de Crisi: Procediment i metodologia.
- Eines per fer front a una crisi.
- La gestió de les actituds: Valors ètics. Gestió de la por.
- Pla de comunicació
- Per a què serveix un Pla de Comunicació.
- Elements del pla de comunicació.
- Establir els sistemes de seguiment i control.
- Realització i tutorització del projecte final.
Requisits
Per accedir al programa és necessari disposar de titulació universitària i experiència professional. Es valora especialment l'experiència professional perquè és important compartir coneixement a partir de les aportacions que cada participant realitza, des de la formació i responsabilitat professional, a la situació que planteja el professor. En cas de no disposar d'algun dels requisits esmentats, l'accés al programa serà valorat per la Direcció del Programa.
Durada
Dedicació: Equivalent a 60 crèdits ECTS.
Convocatòria: octubre 2018.
Objectius
Entendre el nou entorn en el qual es desenvolupen l'Estratègia de Comunicació. Proporcionar suport als objectius de Màrqueting, consolidant el posicionament de productes i marques. Construir i gestionar una Imatge i una Reputació Corporatives en sinergia amb els objectius generals de tota organització. Conèixer els models organitzatius per tal d'adequar la Comunicació. Obtenir el coneixement teòric i pràctic de tècniques i eines per gestionar la comunicació amb l'ampli i variat conjunt de stakeholders. Desenvolupar habilitats directives i tècniques de gestió de situacions de crisi a través de les Relacions Públiques per poder generar credibilitat i confiança en els diferents públics, tant interns com externs. Formar els participants en el desenvolupament i creació de Plans de Comunicació Integrals. Formar Directors de Relacions Públiques perquè generin noves capacitats per aconseguir l'èxit empresarial a través de campanyes reactives.
Titulació obtinguda
Les persones que superin l'avaluació del programa i compleixin els requisits acadèmics establerts per la UB, obtindran el títol UB (Universitat de Barcelona). A més, totes les persones que superin l'avaluació obtindran la titulació d'EAE Business School.
Promocions
Pla de finançament disponible.
Màster en Direcció de comunicació corporativa
OBS Business School
Campus i seus: OBS Business School
Online Business School
Av. de Josep Tarradellas i Joan, 171, 175
08901
L'Hospitalet de Llogregat
(Barcelona)
Cursos més populars