Diploma d'Expert d'Estratègies de Comercialització del Llibre

Postgrau
On-line
10 crèdits
Consulteu el preu

Descripció

Fracciona fàcil!!
El màster i programes relacionats amb l'edició tenen un enfocament eminentment professionalitzador i pràctic.
L'estudiant adquirix coneixements i habilitats per comercialitzar i promocionar llibres digitals i impresos.
El diploma d'expert en Estratègies de comercialització del llibre està pensat per formar professionals emprenedors i amb una capacitat d'adaptació i d'innovació alta que puguin desplegar estratègies creatives i eficaces de màrqueting, comercialització i promoció de llibres i de la lectura en clau digital.

Temari

Aquest diploma d'expert consta de dues assignatures obligatòries de 5 crèdits ECTS i es cursa en un semestre:
Distribució, màrqueting i comercialització (5 ECTS)
En aquesta assignatura aprendràs a dissenyar estratègies de distribució i comercialització de llibres digitals i audiollibres a mercats globalitzats. A partir de l'estudi de casos i de l'elaboració de projectes, adquirireu coneixements avançats de màrqueting digital i practicareu l'ús d'eines 2.0 gratuïtes i solucions de codi obert. Comprendràs la importància de les metadades i de l'optimització per a motors de cerca per a la venda de llibres, descobriràs el potencial d'una àmplia tipologia de modalitats de màrqueting 2.0 i aprendràs a interpretar analítiques per millorar la teva estratègia en línia.
Promoció (5 ECTS)
Aquesta assignatura proporciona informació, eines i estratègies digitals a l'àmbit de la promoció del llibre. Aprendràs a planificar una estratègia de comunicació ia fer un dossier de premsa; exploraràs diferents experiències de promoció fora de línia i en línia; coneixeràs estratègies per planificar una campanya de promoció viral a través de les xarxes socials, dissenyar els seus continguts i fer seguiment de mètriques, i veuràs la importància de la imatge i de la identitat de marca.

Destinataris

Perfils
El programa ha estat dissenyat amb mires eminentment professionalitzadores i té com a objectiu promoure l'ocupabilitat dels estudiants. Així, aposta per la formació de professionals emprenedors i amb alta capacitat d'adaptació i d'innovació, que és el que avui reclama el sector del llibre, immers en un profund procés de canvi. D'acord amb aquests objectius, s'ha prioritzat oferir els coneixements i les eines tecnològiques bàsiques per a la distribució, la comercialització i la promoció de llibres.
A qui s'adreça
A tots aquells professionals vinculats amb la distribució, el màrqueting, la comercialització i la promoció del llibre. També s'adreça a tècnics i experts en la promoció de la lectura, ia dissenyadors i creadors de continguts digitals.
Sortides professionals
  • Editors
  • Gestors de màrqueting editorial
  • Comercials de llibres i continguts digitals
  • Responsables de comunicació d'una editorial
  • Dissenyadors i creadors de continguts digitals
  • Gestors culturals
  • Tècnics responsables d'institucions i entitats de foment de la lectura

Requisits

Requisits acadèmics
Els programes de Formació de Postgrau: Màster en Formació Permanent (fins ara Màster Propi), Diploma d'Especialització (fins ara Diploma de Postgrau) i Diploma d'expert (fins ara Especialització) requereixen titulació universitària prèvia per accedir-hi (RD 822/2021) o experiència laboral o professional amb nivell competencial equivalent a la formació acadèmica universitària (LOSU).
Per mitjà d'accés d'experiència laboral cal acreditar un mínim d'1 any d'experiència al sector editorial, com a mínim en una de les àrees següents: editor, maquetador, programador d'EPUB, creador de continguts de màrqueting editorial o tècnic de l'àrea de comercialització
Coneixements previs:
És recomanable tenir competències bàsiques d'informàtica i anglès.

Metodologia

Online.

Idiomes en els quals s'imparteix

Espanyol, Català.

Durada

Inici: 15 de març 2024

Objectius

Objectius
Saber conjugar els coneixements del món editorial tradicional amb les noves perspectives digitals.
Proposar estratègies editorials d'acord amb el nou paradigma de creació, distribució i comercialització de continguts textuals a Internet.
Saber elaborar un pla de màrqueting.
Usar de manera creativa les possibilitats de la Web 2.0 per promocionar el llibre i la lectura.
Saber planificar estratègies de promoció de la lectura a llibreries i biblioteques.
Competències
Saber-se adaptar a nous contextos laborals i tecnològics.
Coordinar equips multidisciplinaris.
Saber cercar i gestionar informació.
Adquirir bones capacitats comunicatives.

Titulació obtinguda

Els estudiants que finalitzin els estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert. Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent.
Diploma d'Expert d'Estratègies de Comercialització del Llibre
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156 08018 Barcelona
Cursos més populars
Sol·licita informació
X