Projectes d'orientació per impulsar l'FP i les carreres STEM
Els Premis Educaweb d'Orientació Acadèmica i Professional reconeixen "aquells
projectes que estableixen les bases de l'orientació del futur i que realment serveixen per satisfer les necessitats dels ciutadans d'aquesta societat que s'enfronta a nous reptes", ha assegurat el director d'Educaweb, Josep Lluis Segú, durant la cerimònia de la 15a edició dels guardons.
I és que l'orientació té el repte de posar a la disposició de les persones, tant joves com adultes, la informació i "els itineraris que permeten formar els professionals que necessitarem", ha afegit.
Justament els projectes d'orientació guardonats en la 15a edició dels Premis Educaweb s'han caracteritzat per promoure els estudis de Formació Professional i les vocacions cientificotecnològiques entre els estudiants, a través de diverses actuacions.
Et presentem els projectes guanyadors que pots consultar íntegrament en
aquest enllaç.
- El Premi IMPLIKA-Educaweb de la categoria de Centres de Formació Professional ha estat per al projecte Orienta en FP: Mirant al Futur, del Centre Integrat de Formació Professional Politècnic de Cartagena, a Múrcia.
Es tracta d'una iniciativa d'orientació que, a través de diferents línies d'actuació, acompanya de manera integral l'alumnat i la ciutadania en l'elecció o redefinició del seu projecte de vida i professional.
- El Premi Dualiza-Educaweb de la categoria Professionals, patrocinat per CaixaBank Dualiza, ha estat per a L'enginy (in)visible, de Núria Salán Ballesteros.
Aquesta iniciativa desenvolupada a Catalunya promou les vocacions STEM entre les noies donant visibilitat a les dones inventores, científiques i creadores de solucions tecnològiques a través de diferents estratègies: xerrades a centres educatius, exposicions itinerants i vídeos, entre altres actuacions obertes a qualsevol territori.
- El Premi Educaweb de la categoria d'Empreses, que s'entrega en col·laboració amb la Fundació Bertelsmann, ha estat per al projecte Un repte per la ciència, de la Fundació SENER, que s'ha implantat a centres educatius de Madrid i el País Basc.
El programa fomenta les vocacions cientificotecnològiques de l'alumnat de 12 a 14 anys de l'ESO a través d'una proposta de reptes reals relacionats amb l'enginyeria, que es duen a terme amb el suport dels voluntaris de l'empresa.
- El Premi Educaweb 2022 de la categoria Institucions ha estat per a neoSKILLS RV. Simulador de realitat virtual per al diagnòstic i el desenvolupament de soft skills, desenvolupat per neoCK, The Human Revolution, una organització procedent d'Extremadura.
Es tracta d'una iniciativa d'orientació que ofereix a l'alumnat de més de 14 anys una experiència en un entorn de realitat virtual que li permet conèixer i desenvolupar les competències transversals. El projecte s'ha implantat a centres d'Extremadura, Aragó i Navarra.
Bolonya, guanyadora de la 7a Menció Ciutat Orientadora
La Menció
Ciutat Orientadora, que reconeix i visibilitza una ciutat del món que disposa d'un projecte integral i coordinat d'orientació acadèmica i professional, ha estat per a la ciutat metropolitana de
Bolonya, a Itàlia. La Menció la concedeix Educaweb en col·laboració amb la Diputació de Barcelona.
La ciutat italiana ha estat reconeguda pel seu
Centro Risorse per l'Orientamento Maria Luisa Pombeni della Città metropolitana di Bologna, que promou una cultura orientadora compartida entre el sistema educatiu i formatiu de la ciutat, a través d'un ampli ventall d'iniciatives i serveis dirigits a millorar l'orientació de tota la ciutadania.
10 anys de la Menció Enric Renau i Permanyer
Aquest any se celebra la 10a Menció Enric Renau i Permanyer a la investigació social aplicada a l'educació, la formació i el treball, impulsada per D'EP Institut, el Col·legi de Professionals de la Ciència Política i de la Sociologia i Educaweb.
La Menció ha estat per a Iniciativa Barcelona Open Data, una associació creada amb l'objectiu de promocionar la utilitat de les dades obertes entre els diferents col·lectius (administracions, empreses, ciutadania) per dur a terme investigacions de caràcter social.