8a edició

La 8a Menció Enric Renau i Permanyer a la investigació social aplicada en educació, formació i treball, impulsada des del Col·legi de Professionals de la Ciència Política i de la Sociologia, D'EP Institut i Educaweb, ha premiat la investigació Desigualtats d'aprenentatge en confinament. L'estudi ha estat elaborat per Xavier Bonal i Sheila González Motos, catedràtic de Sociologia i director del grup d'investigació Globalització, Educació i Polítiques Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona, i investigadora postdoctoral del mateix departament i del mateix grup de recerca, respectivament.
 
La Menció posa en valor iniciatives en l'àmbit de la recerca social aplicada que afavoreix l'anàlisi i la transformació del món de l'educació, la formació i el treball. Aquest any, tenint en compte el context social marcat per la pandèmia, el jurat ha volgut premiar aquelles iniciatives que han analitzat l'impacte de la COVID-19 en els àmbits esmentats.
 
L'estudi guardonat es basa en una enquesta dirigida a més de 35.000 famílies i 59.000 estudiants d'entre 3 y 18 anys de Catalunya durant les dues primeres setmanes de confinament. La recerca ha analitzat la realitat socioeducativa de les famílies; les desigualtats existents en l'àmbit de l'educació formal, no formal i informal; el suport educatiu facilitat pels pares i les mares; i l'impacte del confinament en les activitats extraescolars. 
 
El jurat de la menció ha valorat la rapidesa amb la qual s'han dissenyat, realitzat i analitzat els resultats de l'estudi, així com també "l'esforç que s'ha fet per presentar els resultats de manera que en facilitin la divulgació i perquè és un informe amb propostes clares, que incorpora conclusions clau per a la reflexió en la situació actual", ha assenyalat Xavier Riudor, secretari tècnic de la 8a Menció Enric Renau i Permanyer.
 
Per atorgar aquesta distinció s'han avaluat les iniciatives tenint en compte la seva contribució a l'àrea de coneixement, el plantejament metodològic, l'aplicabilitat de la recerca i l'orientació a la millora dels resultats obtinguts. "Enguany ha estat especialment complicat triar la recerca guanyadora entre les tres candidates finalistes, atesa la qualitat de les aportacions de totes", ha indicat Riudor durant la gala virtual on s'ha donat a conèixer l'estudi guanyador.
 
En la 8a edició de la menció, el jurat ha estat integrat per Armand Giménez, politòleg en representació del Col·legi de Professionals de la Ciència Política i de la Sociologia; Oriol Homs, sociòleg i investigador especialitzat en educació i treball; Xavier Riudor, politòleg i director del gabinet tècnic del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya i secretari tècnic de la menció; D'EP Institut i Educaweb (amb veu, però sense vot).

Xavier Bonal, director del Grup de Recerca Globalisation, Education and Social Policies de la Universitat Autònoma de Barcelona i coautor, juntament amb la investigadora Sheila González, de l'estudi guanyador de la 8a Menció Enric Renau i Permanyer.
Amb el patrocini de:
blanquerna
Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
  copec
CaixaBank-Dualiza
Institució Cultural del CIC
Fundación Bertelsmann
iFP
Saló ensenyament
Amb el suport de:
Asociación Aragonesa de Psicopedagogía
Associació Catalana de psicopedagogia i orientació educativa i profesional
AEOP
Copoe
Diputació Barcelona
iaevg
Amb la col·laboració de:
Bagues-Mas Riera
Cuadernos de Pedagogía
El diari de l'Educació
fp empresa
Fundació Bofill
Universitat de Barcelona
  Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Vols ser patrocinador o col·laborador dels Premis Educaweb?